בשורות מעודדות להורי התינוקת יסמין וינטה ז"ל שנהרגה כתוצאה ממעשיה של סייעת בגן בפתח תקוה: לאחר שעמדו בפני גירוש מהארץ בעקבות דחיית בקשתם להארכת אשרת שהייה, בית הדין לעררים בירושלים קיבל את הערעור שהגישו והוציא צו ארעי לפיו יעוכבו הליכי אכיפה והרחקה מישראל כנגדם.
3 צפייה בגלריה
(יסמין ז"ל והוריה | צילומים: באדיבות דורינה וינטה)
כזכור, בחודש פברואר האחרון פנה עורך דינם של הורי התינוקת, ולדימיר ודורינה וינטה, אל רשות האוכלוסין וההגירה, בבקשה להאריך את אשרת שהייתם בארץ. אולם לפני כשלושה שבועות קיבלו עורכי הדין יעקב שקלאר וליאורה טורלבסקי, אשר מייצגים את בני הזוג, מכתב ממנהל האוכלוסין בו צוין כי "הבקשה הועברה להחלטת מנכ"ל רשות האוכלוסין, פרופ' שלמה מור יוסף, אשר החליט שאין מקום להארכה נוספת".
בעקבות ההחלטה להעמידה את בני הזוג בפני גירוש, הוחלט להגיש ערעור בנושא, אותו קיבל כאמור בית הדין לעררים בירושלים והוציא צו ארעי לפיו יועכבו ההליכים להרחקת הורי התינוקת עד למתן החלטה אחרת בנושא.
3 צפייה בגלריה
(יסמין וינטה ז"ל | צילום: דוברות המשטרה)
סיפור מותה של וינטה זעזע את המדינה. כתב האישום נגד הסייעת, אינה סקיבנקו, הוגש בקיץ 2018. על פי כתב האישום המקורי, בשנים 2016-2018, סקיבנקו פגעה בהזדמנויות שונות בתינוקות שבהם טיפלה בפעוטון. בין היתר היא הורשעה בכך שאחזה בהם בכוח בזרועם, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה על הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם והקשתה עליהם לנשום או לנוע.
במקרה של יסמין ז"ל, כתב האישום מתאר כי סקיבנקו אחזה אותה בזרועה, הניפה אותה באוויר וטלטלה אותה. לאחר מכן היא הטיחה אותה על מזרן לצד תינוק נוסף, כיסתה את ראשם בשמיכה עבה, הידקה אותה סביבם ונשענה עליהם תוך שהיא מתעסקת בטלפון הנייד שלה. לפני כשנה, בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את הסייעת וגזר עליה 17 שנות מאסר.
3 צפייה בגלריה
עו"ד שקלאר
עו"ד שקלאר
עו"ד שקלאר
(צילום: פרטי)
עורך הדין שקלאר מסר בעקבות החלטת בית הדין: ״צר לנו שנאלצנו להגיש עתירה כדי לחייב את משרד הפנים להוציא ויזה הומניטרית. לא ברור מדוע מקרה מזעזע שכזה, ייחודי וטראגי, לא בא במסגרת שיקולי משרד הפנים ושר הפנים האטומים והאכזריים וחסרי הרגש, כאשר ברור לכל כי אם כאן לא תתקבל ויזה הומניטרית - היא לא תתקבל לעולם.
"בית הדין הוציא צו מניעה מלגרש את בני הזוג ללא ערבות בצידו, בניגוד למקובל, מה שמדגים את עוצמת הצורך לעכב את הגירוש. אני משוכנע שהלחץ הציבורי והפוליטי יעשו את שלהם, כיוון שכל הציבור הפרטי והפוליטי התגייסו לעזור להורי הפעוטה המנוחה, חוץ מאנשי משרד הפנים האטומים. הגיעה הזמן לעשות רביזיה יסודית במשרד חשוך זה״.